Sport Leuven

Sportdienst van Leuven

OVER TOFSPORT

Tofsport heeft de missie om sport in de breedst mogelijke zin, zowel recreatief als competitief, te promoten, zodat steeds meer mensen bewegen en sporten. Tofsport organiseert en ondersteunt (top)sportevenementen, biedt ondersteuning aan sportclubs en stelt tientallen sportaccommodaties ter beschikking van iedereen.

  • Prof. Van Overstraetenplein 1, 3000 Leuven
  • +32 (0)16.27.22.20
  • sport@leuven.be
  • Het Tofsportloket is gevestigd in het stadskantoor. Je kan er iedere woensdag op afspraak terecht tussen 9.30 en 16.30 uur. Je kan een afspraak maken via mail of telefoon.

Contacteer ons

    FAQ

    Welke straten worden afgesloten tijdens bepaalde evenementen?

    Bekijk hier het overzicht van de straten die worden afgesloten tijdens bepaalde evenementen.

    Hoe kom ik op de kruispuntbank?

    Voor aansluiting bij de kruispuntbank neemt u contact op met uw ziekenfonds. Vervolgens geven zij het door aan de kruispuntbank van de sociale zekerheid.

    Waar vind ik het formulier van het ziekenfonds voor tussenkomst in sportkampen?

    De documenten voor terugbetaling door uw mutualiteit zijn online beschikbaar. U kan ze vinden door in te loggen op uw Kwandoo-account en door te klikken naar ‘mijn attesten’.

    Waar vind ik de uren die nog vrij zijn in de sportaccommodaties?

    Bekijk hier het overzicht van de beschikbare plaatsen in de sportaccommodaties.

    Waar kan ik sportmateriaal huren?

    Je kan hiervoor best terecht bij de gratis uitleendienst van Sport Vlaanderen.

    Vanaf welke leeftijd mag mijn kind alleen in het zwembad?

    Kinderen mogen, mits ze kunnen zwemmen, vanaf 8 jaar zonder begeleiding in het zwembad.

    Hoe verloopt de facturatie van reservaties van sportaccommodaties?

    De factuur wordt via de post verzonden naar het facturatieadres. Dit gebeurt vier keer per jaar of per kwartaal:

    • Januari tot en met maart: je ontvangt de factuur eind april
    • April tot en met juni: je ontvangt de factuur eind juli
    • Juli tot en met september: je ontvangt de factuur eind oktober
    • Oktober tot en met december: je ontvangt de factuur eind januari.

    Kan ik als occasionele gebruiker een zwembaan huren?

    Ja, dit kan na 16.00 uur. Je moet wel zelf voor een redder zorgen/meebrengen die niet mee in het water gaat.

    Moet ik zelf mijn sportmateriaal meenemen zoals ballen, rackets, …?

    Ja, enkel de grote materialen zijn voorzien zoals netten, doelen, ringen, …

    Moet ik zelf het materiaal opstellen in de sportzaal, zoals netten, doelen, …?

    Ja, en dit binnen de gereserveerde periode. Als je van 9.00 tot 10.00 uur een zaal gereserveerd hebt, begin je dus niet pas om 10.00 uur met het opruimen van de zaal.

    Is het gebruik van kleedkamers/douches inbegrepen in de huurprijs?

    Ja, je kan hiervan gebruik maken vanaf een half uur voor aanvang van de reservatie en een half uur erna. Kleedkamers kunnen apart gehuurd worden wanneer deze beschikbaar zijn.

    Waar kan ik terecht voor verloren voorwerpen?

    Je kan telefonisch contact opnemen met de sportaccommodatie in kwestie of ter plaatse eens gaan kijken.

    Bij wie kan ik terecht als ik vlak voor/tijdens/vlak na het sporten een vraag of een probleem heb?

    In elke accommodatie is er altijd een zaalverantwoordelijke (telefonisch) bereikbaar. Bij deze persoon kan je terecht voor vragen en/of problemen.