Sport Leuven

Sportdienst van Leuven

[cmsmasters_row data_bg_position=”top center” data_bg_repeat=”no-repeat” data_bg_attachment=”scroll” data_bg_size=”cover” data_bg_parallax_ratio=”0.5″ data_width=”boxed” data_padding_left=”3″ data_padding_right=”3″ data_padding_top=”0″ data_padding_bottom=”50″ data_color=”default”][cmsmasters_column data_width=”1/1″][cmsmasters_text animation_delay=”0″]

In de zomer kan de temperatuur hoge toppen scheren. Wil je ondanks de hitte toch blijven sporten? Wij geven enkele tips mee om je lichaam zo goed mogelijk voor te bereiden op de inspanning en de warmte.

[/cmsmasters_text][/cmsmasters_column][/cmsmasters_row][cmsmasters_row data_bg_position=”top center” data_bg_repeat=”no-repeat” data_bg_attachment=”scroll” data_bg_size=”cover” data_bg_parallax_ratio=”0.5″ data_width=”boxed” data_padding_left=”3″ data_padding_right=”3″ data_padding_top=”0″ data_padding_bottom=”50″ data_color=”default”][cmsmasters_column data_width=”1/1″][cmsmasters_heading type=”h2″ font_weight=”normal” font_style=”normal” text_align=”left” margin_top=”0″ margin_bottom=”20″ animation_delay=”0″]Tip 1: volg de weersvoorspellingen[/cmsmasters_heading][cmsmasters_text animation_delay=”0″]

Kijk vooraleer je gaat sporten eerst de weersvoorspellingen even na. Soms kan de buitentemperatuur snel dalen, waardoor het beter is om iets later te gaan sporten.

[/cmsmasters_text][cmsmasters_image align=”left” animation_delay=”0″]14232|https://www.tofsport.be/wp-content/uploads/2019/06/Icoon_sport_wees_voorbereid_weersvoorsp_txt-580×580.jpg|project-thumb-m[/cmsmasters_image][/cmsmasters_column][/cmsmasters_row][cmsmasters_row data_bg_position=”top center” data_bg_repeat=”no-repeat” data_bg_attachment=”scroll” data_bg_size=”cover” data_bg_parallax_ratio=”0.5″ data_width=”boxed” data_padding_left=”3″ data_padding_right=”3″ data_padding_top=”0″ data_padding_bottom=”50″ data_color=”default”][cmsmasters_column data_width=”1/1″][cmsmasters_heading type=”h2″ font_weight=”normal” font_style=”normal” text_align=”left” margin_top=”0″ margin_bottom=”20″ animation_delay=”0″]Tip 2: denk na over wanneer en waar je gaat sporten[/cmsmasters_heading][cmsmasters_text animation_delay=”0″]

Vermijd om te gaan sporten op de warmste momenten van de dag. Idealiter ga je ’s ochtends vroeg of ’s avonds na 21 uur, zodat de weersomstandigheden wat beter zijn. Kies ook voor de juiste ondergrond. Op straat gaan lopen is bijvoorbeeld een stuk warmer dan in het bos of op een Finse piste.

[/cmsmasters_text][cmsmasters_image align=”left” animation_delay=”0″]14225|https://www.tofsport.be/wp-content/uploads/2019/06/Icoon_sport_hou_jezelf_koel_inspanning_txt-580×580.jpg|project-thumb-m[/cmsmasters_image][cmsmasters_image align=”center” animation_delay=”0″]14227|https://www.tofsport.be/wp-content/uploads/2019/06/Icoon_sport_hou_jezelf_koel_schaduw_txt-580×580.jpg|project-thumb-m[/cmsmasters_image][/cmsmasters_column][/cmsmasters_row][cmsmasters_row data_bg_position=”top center” data_bg_repeat=”no-repeat” data_bg_attachment=”scroll” data_bg_size=”cover” data_bg_parallax_ratio=”0.5″ data_width=”boxed” data_padding_left=”3″ data_padding_right=”3″ data_padding_top=”0″ data_padding_bottom=”50″ data_color=”default”][cmsmasters_column data_width=”1/1″][cmsmasters_heading type=”h2″ font_weight=”normal” font_style=”normal” text_align=”left” margin_top=”0″ margin_bottom=”20″ animation_delay=”0″]Tip 3: smeer je lichaam goed in[/cmsmasters_heading][cmsmasters_text animation_delay=”0″]

Ga je toch in de zon lopen? Smeer je lichaam dan voldoende in met zonnecrème zodat je niet verbrand.

[/cmsmasters_text][cmsmasters_image align=”left” animation_delay=”0″]14229|https://www.tofsport.be/wp-content/uploads/2019/06/Icoon_sport_wees_voorbereid_creme_txt-580×580.jpg|project-thumb-m[/cmsmasters_image][/cmsmasters_column][/cmsmasters_row][cmsmasters_row data_bg_position=”top center” data_bg_repeat=”no-repeat” data_bg_attachment=”scroll” data_bg_size=”cover” data_bg_parallax_ratio=”0.5″ data_width=”boxed” data_padding_left=”3″ data_padding_right=”3″ data_padding_top=”0″ data_padding_bottom=”50″ data_color=”default”][cmsmasters_column data_width=”1/1″][cmsmasters_heading type=”h2″ font_weight=”normal” font_style=”normal” text_align=”left” margin_top=”0″ margin_bottom=”20″ animation_delay=”0″]Tip 4: draag aangepaste kledij[/cmsmasters_heading][cmsmasters_text animation_delay=”0″]

Kleed je niet te warm aan als je gaat sporten in warm weer. Kies voor een short en een lichte t-shirt.

[/cmsmasters_text][cmsmasters_image align=”left” animation_delay=”0″]14226|https://www.tofsport.be/wp-content/uploads/2019/06/Icoon_sport_hou_jezelf_koel_kleding_txt-580×580.jpg|project-thumb-m[/cmsmasters_image][/cmsmasters_column][/cmsmasters_row][cmsmasters_row data_bg_position=”top center” data_bg_repeat=”no-repeat” data_bg_attachment=”scroll” data_bg_size=”cover” data_bg_parallax_ratio=”0.5″ data_width=”boxed” data_padding_left=”3″ data_padding_right=”3″ data_padding_top=”0″ data_padding_bottom=”50″ data_color=”default”][cmsmasters_column data_width=”1/1″][cmsmasters_heading type=”h2″ font_weight=”normal” font_style=”normal” text_align=”left” margin_top=”0″ margin_bottom=”20″ animation_delay=”0″]Tip 5: drink voldoende![/cmsmasters_heading][cmsmasters_text animation_delay=”0″]

Door de warmte verlies je snel veel vocht. Het is dus zeer belangrijk dat je voldoende drinkt, zowel voor, tijdens als na het sporten. Drink veel water en wissel dit tijdens het sporten af met een sportdrank.

[/cmsmasters_text][cmsmasters_image align=”left” animation_delay=”0″]14221|https://www.tofsport.be/wp-content/uploads/2019/06/Icoon_sport_drink_voldoende_temp_stijgt_txt-580×580.jpg|project-thumb-m[/cmsmasters_image][cmsmasters_image align=”center” animation_delay=”0″]14223|https://www.tofsport.be/wp-content/uploads/2019/06/Icoon_sport_drink_voldoende_voortijdensna_txt-580×580.jpg|project-thumb-m[/cmsmasters_image][cmsmasters_image align=”left” animation_delay=”0″]14224|https://www.tofsport.be/wp-content/uploads/2019/06/Icoon_sport_drink_voldoende_wisselaf_txt-580×580.jpg|project-thumb-m[/cmsmasters_image][cmsmasters_image align=”center” animation_delay=”0″]14222|https://www.tofsport.be/wp-content/uploads/2019/06/Icoon_sport_drink_voldoende_urine_txt-580×580.jpg|project-thumb-m[/cmsmasters_image][/cmsmasters_column][/cmsmasters_row][cmsmasters_row data_bg_position=”top center” data_bg_repeat=”no-repeat” data_bg_attachment=”scroll” data_bg_size=”cover” data_bg_parallax_ratio=”0.5″ data_width=”boxed” data_padding_left=”3″ data_padding_right=”3″ data_padding_top=”0″ data_padding_bottom=”50″ data_color=”default”][cmsmasters_column data_width=”1/1″][cmsmasters_heading type=”h2″ font_weight=”normal” font_style=”normal” text_align=”left” margin_top=”0″ margin_bottom=”20″ animation_delay=”0″]Tip 6: pas je tempo aan[/cmsmasters_heading][cmsmasters_text animation_delay=”0″]

Beperk je inspanning. Sport niet te lang aan één stuk, maar bouw liever meerdere korte trainingen in. Pas ook je tempo aan aan de weersomstandigheden zodat je niet te diep in het rood gaat.

[/cmsmasters_text][cmsmasters_image align=”left” animation_delay=”0″]14228|https://www.tofsport.be/wp-content/uploads/2019/06/Icoon_sport_hou_jezelf_koel_tempo_txt-580×580.jpg|project-thumb-m[/cmsmasters_image][/cmsmasters_column][/cmsmasters_row][cmsmasters_row data_bg_position=”top center” data_bg_repeat=”no-repeat” data_bg_attachment=”scroll” data_bg_size=”cover” data_bg_parallax_ratio=”0.5″ data_width=”boxed” data_padding_left=”3″ data_padding_right=”3″ data_padding_top=”0″ data_padding_bottom=”50″ data_color=”default”][cmsmasters_column data_width=”1/1″][cmsmasters_heading type=”h2″ font_weight=”normal” font_style=”normal” text_align=”left” margin_top=”0″ margin_bottom=”20″ animation_delay=”0″]Tip 7: luister naar je lichaam[/cmsmasters_heading][cmsmasters_text animation_delay=”0″]

Push jezelf niet over de grens. Luister naar je lichaam en stop op tijd. Ben je toch over de grens gegaan? Aarzel dan zeker niet om de hulpdiensten te contacteren.

[/cmsmasters_text][cmsmasters_image align=”left” animation_delay=”0″]14234|https://www.tofsport.be/wp-content/uploads/2019/06/Icoon_sport_zorg_voorjezelf_stoptijdig_txt-580×580.jpg|project-thumb-m[/cmsmasters_image][cmsmasters_image align=”center” animation_delay=”0″]14233|https://www.tofsport.be/wp-content/uploads/2019/06/Icoon_sport_zorg_voorjezelf_112_txt-580×580.jpg|project-thumb-m[/cmsmasters_image][/cmsmasters_column][/cmsmasters_row]

Deel dit bericht